CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 11, 2010

~Hang dah Kol depa??~

Cerita 1
Tempat kejadian : Ronbot Taman
Masa : Malam


PENGARAH : Hang dah msg ka depa suh mai???

Aku : ???

PENGARAH : Malam ni ada latihan.

Aku : Aik???Saya PM bukan SM. Pasaipa saya pulak kena msg depa??

PENGARAH berlalu tanpa kata.

Cerita 2
Tempat kejadian : Ronbot Taman
Masa : Malam (mesyuarat)


PENGARAH : Hang kol depa dak??Depa tak tau ada latihan malam ni..

Aku : La...Dah depa mai hari tu habaq siap-siap la bila ada latihan ni jenuh la tiap-tiap hari suruh saya kol msg. Bukan keja saya tu.

PENGARAH diam lagi... Bengang sambil makan kuaci free.


Cerita 3
Tempat kejadian : Pejabat Aku
Masa : Malam

PENGARAH : Hang kol depa dak?? Pukoi 9 dah awat tak dak org mai latihan lagi??


Aku : Tak kol pun. Tak habaq apa pun. Hmmm...awai lg. Sat g depa mai la tu. (muka selamba + menyampah asyik dengar soalan tu saja minggu ni)


PENGARAH berjalan mundar-mandir ke arah PELAKON UTAMA.


PENGARAH : Sat g hang turun latihan na... Nak buat part hang malam ni.

PELAKON UTAMA : Aku dok buat keja ni... (sebenarnya tak dak keja pun)

PENGARAH berlalu.. Menyampah mungkin.. beberapa ketika kemudian MAMAKDA mai panggil PELAKON UTAMA, DATO', dan BENTARA.

MAMAKDA : Woi, PENGARAH dah panggil nu.

PELAKON UTAMA : Jalan dulu, aku nak buat keja.

MAMAKDA : Aku pun malas nak turun la. Tunggu hang la.

Seketika kemudian, datang pula PEGAWAI TUGAS KHAS.

PEGAWAI TUGAS KHAS : Jom lekaih la woi. PENGARAH dah panggil nu.

PELAKON UTAMA, DATO' dan BENTARA : (Diam...)

Akhirnya MAMAKDA dan PEGAWAI TUGAS KHAS turun ke latihan tanpa diendahkan oleh yang lain termasuk aku.

Tiba-tiba........

BENTARA : Alamak!!!PENGARAH naik la weh...

PENGARAH : jom...jom...jom...Latihan...

PELAKON UTAMA akur dgn tindakan PENGARAH... Dia turun dengan penuh keterpaksaan..


++BOSAN dengan soalan tu...bukan tugas aku pun..asyik dok nampak aku saja..
KAWAN-KAWAN....
bleh mintak pandangan dan pendapat tak mengenai situasi tersebut di atas....

**ada kena mengena dengan yang hidup kecuali yang mati.

5 madah berhelah:

MamaAdwanEncem said...

kui kui kui... ciannnn PM....

jinggo said...

wwaarrkkkhhh kah kah kah kah kah kah kah ...........
kah kah kah kah kah kah kah kah ..........

AKU DAH SELAMAT.........

WARKH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH .............

zYanzYzan said...

jinggo>>now i'm PM for SEMUT...
Linda>>chek masih bersabaq lagik....

Pegawai Khalwat said...

Tak kenal maka tak chenta.

Siksa aku dah habis.

Aku pun nak gelak macam jinggo.

Kah kah kah kah kah kah kah kah.

zYanzYzan said...

akhirnya....aku terlepaas dari genggamannya......tq My-ve...hehehe